Nuffnang Ads

Tuesday 9 November 2010

Sg Congkak

Picnic Sg Congkak - 19 June 2010.

Kali ni, aku nak update cerita aku ke Sg Congkak. Apa lagi buat kat situ, picnic ler.

Plan mmg dah lama, cuma masa aje tak sesuai, sibuklah, clash ngan agenda lain lah, balik kg la.. dan mcm2. Tp pada hari tersebut, mmg aku dpt kumpulkan beberapa org tuk join xtvt ke Sg Congkak. Antara yg turut serta ialah, Fida, Ika, Ijot, Irni sekeluarga, Leeza sekeluarga dan aku dgn housemate ku.
Macam biasa, xtvt membuat juadah ketika kami ke sana akan dia sediakan oleh Chef Ed. Nasi lemak, sambal udang, pulut dengan kelapa dan rendang ayam pencen antara makanan yg Chef Ed masak. Pagi2 lagi dah kami bersiap, sementara bersiap si Fida dan rakan2 dah sampai ke rumah, dia pulak contribute mee hoon Spore, tuna sandwich serta beberapa bungkus jajan. Selang beberapa minit kemudian si Irni pulak sampai, cadangnya kami nak bergerak awal dalam kol 7.30am mcm tuh, tp terlajak.. hehehe..

Semua dah ready, kami trus konvoi ke Sg Congkak. Sampai sana, satu hal pulak nak cari parking. Kat sana, kalau dah sampai lambat susah sikit nak cari parking. Tp nasib kami baik jugak ler, dapat parking yg tak jauh dr tmpt kami nak berkelah tuh. Dah siap parking, aku bergegas cari rumah aka chalet tuk kami letak barang2 yg kami bawak. Hmmm.. tmpt yg biasa kami sewa dah ada org sewa. So, yg ada pun tak berapa nak strategic. Tp dr tak da, biarlah ada kan?! RM30, tuk sewa chalet sepanjang hari kami berada kat situ.
Masing2 pungah barang2 yg dibawa. Harapan tuk minum teh o panas yg disumbangkan oleh Irni berkecai, gara2 air yg dibawa tumpah kt dlm bonet kete. Hmmmm... Si suami apa lagi, bergegas cari car wash, takut nnt bau kepam. Lama jugak si Mizan menghilang, sampaikan kami dah abis makan, dia pun tak sampai2 lagi.
Selang beberapa minit kemudian..baru lah nampak kelibat si Mizan. Lepas beberapa jam mucul lah pulak guest of honour Leeza yg sampai lewat. Kali ni dia ckp dia ada kerja mengurut org lepas bersalin. Xpelah.. janji datangkan?! Sampai2 trus depa di hidangkan dengan juadah yg ada. So, self service lah yek. Anak2 depa makan kat tepi sungai, best kan!!



















Leeza n family bergegas ke Perak (xingat nama tmpt) nak hantar anak dia yg sulung masuk asrama. Kami meneruskan xtvt, dlm masa tu barulah si Kei muncul dgn air teh tarik yg dah sejok. Air tu aku order masa dia bagi tau yg dia dah nak sampai, rupa2nya dia sesat!! Huh!!

Balik kami bawa haluan masing2. Fida ada agenda dia sendiri dan Irni pulak ke Maluri mengadap ratu bonda. Balance makanan ada lagi, so, nak tak nak memang kena abiskan. Sampai umah perangat makanan tu semua dah message Irni n Leeza tuk tapau bawak balik lepas depa habis dgn hal masing2. Sempat jugak aku cari durian, cadang2nya nak buat kuah durian. Aku ke Pandan Jaya cari durian yg dah siap2 kopek, senang dah mudah. Beli santan kat kedai mesra, balik trus buat. Ni pertama kali percubaan aku buat kuah durian. Alhamdulillah menjadi jugak.

Leeza n family sampai lepas maghrib. Tak jadi nak tapau trus aje makan kat umah aku. Abis makan, si Irni pulak muncul dengan container2 yg aku pesan. Bkn apa, kat umah aku mmg dah tak byk container, tu sbb aku suh dia bwk. Irni bawak cite yg tak best, kete yg di pandu Mizan kena langgar dr tepi. Nasib baik anak2 n dia berdua ok!. Sambil Mizan bercerita pasal kejadian yg tak best tu, kami view gambar2 yg di ambil ptg td. Lepas tu dorg pun chow.

Lepas menikmat pulut kuah durian, aku sedia kan kopi tuk Leeza n Jeff. Selang bebrapa minit komdian depa pun chow jugak. Mula2 dah nak gerak awal tp memandangkan Intan (anak buahnya) ghalip tgk cite Kimora kat astro, tu yg tertangguh.

Ok lerr itu sj.. till then. ..

No comments: