Nuffnang Ads

Tuesday 3 February 2009

Aktiviti Hujung Minggu 1

Venue : Ampang Superbowl, Ampang
Bora Ombak, Ampang
Date : 31hb January 2009

Salam,

Setelah hampir sebulan merancang, akhirnya hari yg dinanti2 kan telah tiba.(ish! Mcm nak raya aje kan?!!) Pada hari Sabtu yg lepas @ 31hb Januari 2009 lepas merupakan hari atau sessi perjumpaan ex SMSM (Sekolah Men Sri Mersing) batch 87-91, seperti yg termaktub dlm laman web http://alumnisrimersing.ning.com . Antara itinerary nya ialah, pertandingan bowling dan makan malam.

Bermula jam 10am aku telah pergi ke Sekolah Pandan Indah, berjumpa dengan Shima (organizer). Al kisah, aku suruh dia parking kete dekat umah aku, since dia tak tau nak ke umah aku, so terpaksa lah aku pick up dia dr sekolah tempat dia mengajar. Pelik kan.. duk mengajar kat situ, tapi tak tau Kenari Court. Padahal punya lah fames tmpt tuh.. hehehe.. Ckp org, aku pun sama lah.. tau jalan pergi dan balik aje.. Kdg2 tmpt tu slalu kita lalu, tp bila sebut nama tempat tataw.. .Apa kes kan!!! Amboi… Amboi… Amboi…

Bila dah selesai urusan parking memarking, lansung aku bawak dia berjumpa Aritah, nak tau sape Aritah? Aritah tu kedai laundry lah, hehehe. Nak basuh baju punya lah malas, bukan apa, kadang2 xda masa. Puihhhh!!! Bunyi mcm sibuk bebenor kan! Kalah pak menteri!! Tp itulah hakikatnya. Amboi.. Amboi.. Amboi.. Lupa lak aku… smpai skrg pun baju tu pun tak beramik2 lagi.

Pastu kami trus ke UO, Galaxy Ampang, recce barang2 nak buat hamper. So, hamper yg kami tempah ada 4, RM50 n RM30x3. Hamper tu sema adalah tuh pemenang masa main bowling. Meriah kan!! So, budak customer service tu ckp boleh collect dlm pukul 6 petang mcm tuh. Lepas tu kami trus g breakfast kat Ampang Avenue (dkt dgn opis lama aku) tp kedai makcik corner tu tak bukak lagi.. so, So, masa pun byk lagi, aku trus ke Berjaya Time Square, hajat aku nak register lah postpaid tuk Digi guna phone plan. Tp adooooo!! Mahal sgt phn dia. Then kita kena maintain the line in 24 months. Arrghhhh!! Tak payah. Kalau aku rajin aku g semula, dah lah kena tunggu lama.

Next, kami trus ke Ampang Point, lunch time. Kami makan kat food court. Mana lah tau kot2 ada yg sampai awal. Tp addoooooo…! Lepas abis makan, sambil dok usha2 org kat food court tu, ternampak kelibat si Wee aka Khawidah. Masih langsing dan cute seperti zaman skolah dulu. Tp mmg dah lama betul tak jumpa dia. Lepas SPM, ni lah pertama kali jumpa dia. Dekat 18 thn. Bersembang punya bersembang, dah 4.30ptg pun, langsung kami trus masuk dlm Ampang Super Bowl. Kami bermula agak lewat jugak lah di sebabkan kelewatan para “tetamu”. Ada yg baru nak bergerak, ada yg tunggu kawan, ada yg cancel tuk aktiviti etc. 1001 alasan kami terima. Tak pa lah nak buat mcm na.. dah resmi manusia kan?!! Ooopppss!!!

Lepas Mila sampai kami pun mulakan permainan. Agak kelakar jugak lah sebab masing2 ada pengalaman sendiri. Ada yg biasa main tp disebabkan lama tak main langsung masuk longkang, ada yg 1st time main. Apa2 aje lah kan.. Tp bagus, dia org sgt supporting. Komdian si Zuhaizal pun sampai, belum ilang penat, dia di paksa join. Elak punya elak, last2 main jugak. Iza n Wana menyusul kemudian. Masuk pompuan bernama Wana mmg kecoh satu Ampang Point. Ada satu ketika bola terlepas dr cengkaman dia, langsung tercampak ke belakang. Hehehehe.. tu lah salah satu kezutan yg berlaku sepanjang sessi bowling iteww…

Kami sempat bermain 4 games (2-3 games bagi yg liwat dtg).. Ngam2 time byr si Sue pun sampai ala2 lenggang mak limah… tp kelewatan dia memang telah di maklumkan sebelum tuh..






Masing2 bergegas tuk solat, dah selesai sema, sekali lagi aku telah “culik” Shima tuk pi balik UO collect hamper. Memangdangkan dia yg pegang duit, redha aje lah kan?!! Hahahah.. Shima sempat tukar baju and aku sendiri sempat beli pencuci muka n tisu.. dah nya umah dekat aje. Tp masa tu terkena penyakit malas, nak wat mcm na kan?!!

Dah selesai semua, kami trus shoot ke Bora Ombak, Ampang. Sampai tempat parking aku dah nampak kelibat Saiful Nizam (dia ni pun dah lama aku tak jumpa). Iza, Sue n Zuhaizal dah sampai tp ikot pintu belakang bleyy.. Aku call dia Iza, dia ckp tak jumpa main entrance. Mm…. suka main belakang la tuh!! Hehehe…

Hamper2, cenderahati sema dah abis di hangkut dah trus menuju ke meja makan. Masa tu aku tercari jugak mana si Shahin ni.. Dia tu Assistant Manager kat Bora Ombak. Al-kisah aku penah terkena, yg mana aku dah book awal2 tp my name was not there. So, menggamuk lah aku.. Trus tuk event kali ni aku cari GM trus, kebetulan AM aje yg ada, jadilah kan. Tuk lebih secure dgn booking yg aku dah buat dia siap bg hphone lagi. Ok lah kan?!!

Sorg demi sorg sampai. Acara mengorder makanan pun amik masa yg lama. Sampai akak Indon kat situ pening kepala. Nasib baik kita dok bodek dia, kurang2 tu dia rasa tak lah mcm di permainkan kan?!!

Boy, Azhar aka John n spouse sampai 15 minute komdian lepas kita bersidang. Ok lah, drpd tak dtg langsung kan?!! Mcm2 cite, mcm lawak, aku pun dah tak larat nak gelak, sampai naik keras perut aku nih. Keras perut aje ok.. lain2 belum lagi.

Mcm2 jenis makan di order. Mostly western lah..so do I. Ada yg sampai order dua kali. Hehehe.. sape lagi kalau bukan kita punya super hero lah.. Zuhaizal yg penah bercita2 nak jadi SUPERMAN suatu ketika dahulu.. hehehe.. Selamat Hari Raya Zul..

During our dinner ada jugak lah selit2 cite pasal kehidupan masing2. Semban mak alang kami di selit kan dengan “live” band. Ada jugak request lagu dr meja kami. Aku mintak lagu I’m Yours, hehehe. Nasib baik diaorg tunai kan. Lagu Matahari, Poco2 etc ada lah jugak diorg nyanyikan. Iza pulak yg beriya2 nak poco2 tak berani nak joget. Malu lah kot kalau sorg2..Yg pasti si Wee tau joget poco2 yek…

Shima sempat lagi jual “brg kemas” dia kat kwn. Tu yg aku salute kat dia. Dia ni mmg creative n rajin. Apa ke nama brg tu aku pun tak ingat!! Kalau nak tgk sila lah layari ke blog dia http://crystalojewelly.blogspot.com

Di penghujung, kami order Teh Tarik n Coffee. Di selang seli dengan acara menyampaian cenderahati iaitu sebiji mug oleh Shima. HF aka Hanif telah kami undang sebagai jurukamera kami. Ckp aje dr sudut apa pun, mamat ni dah standby tuk tangkap. So, dpt lah kami perhatikan yg ramai rupanya gang2 kita ni yg fotogediks.. hehehe.. I love that word. Anyway, lantak lah nak gediks kan.. We pay for it!




Lepas sessi gambar beramai2 kami pun mengundurkan diri. Tugas aku ialah menghantar dua org mak budak yg duduk di Puchong n Bukit Jalil iaitu si Iza n Sue. Umah Iza aku dah penah pergi, ingat2 lupa lah jugak. End up aku tau jugak jalan keluar, TANPA co pilot yg lebih kurang aku jugak. Hehehehe.. Sue.. Sue.. hang lawak lah..

Now, Sue punya turn pulak. Rumahnya punyalah jauh. Apa yg aku risaukan ialah nak balik punya time. Takut sesat, phn dah berdering2 tanya aku kat mana. Dah berjanji ngan anak2 buah tuk dinner. Takpe redah je lah. Aku sampai umah kurang lebih 12++ (tak ingat actual time).

Sampai umah pick up diorg trus ke ABC (nama restaurant), kebetulan ada football game MU vs EVE. Nasib baik menang!! 1-0 pun jadilah kan. Dalam pada sembang2, mata aku dah semakin kelat n layu. Shisha ke, rokok ke.. dah xleh nak masuk!! So, time to go!!

Begitulah kisah aku di hari Sabtu. Penat mmg penat.. tp worth it!!!

Salam!

1 comment:

Anonymous said...

aku sukeeeee.....
cuma gambo kecik2 jadi tak le jelas sangat muka aku...yang fotogedik tu...

Iza